evet arkadaşlar daha önce dediğim gibi yazılımdan fazla anlamam ben map editörüm ama map ta script çalıştırabilmek için azda olsa bilgiye ihtiyacınız var iste size birkaç bilgi (güncellencek)
şimdi ilk etapta yapacağımız projenin çözünürlük ve derinlik ayarına bakalım
komutlar
// işaretinin anlamı satırdan sonra boşluk verip // ekleyip açıklama yazabilirsiniz kod bozulmaz
var video_depth = 32; // video derinliği 8,16,32 desteği var
var video_mode = 9; // video çözünürlüğü 1-11 arası anlamları aşağıda
320x200 - 1
320x240 - 2
320x400 - 3
400x300 - 4
512x384 - 5
640x480 - 6
800x600 - 7
1024x768 - 8
1280x960 - 9
1400x1050 - 10
1600x1200 - 11
var video_screen = 1; // ekaran boyutu 1 tam ekran 2 pencere modu
çalışan kod
var video_depth = 32;
var video_mode = 9;
var video_screen = 1;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sis efekti
STARTER fogs
{
wait(2); // dalgalanma hızı
d3d_fogcolor1.red = 110; // renk ayarı
d3d_fogcolor1.green = 110; // renk ayarı
d3d_fogcolor1.blue = 110; // renk ayarı
fog_color = 5; // ana renk ayarı
camera.fog_start = 800; // görülen mesafe
camera.fog_end = 8500; // gözükmeyen mesafe
camera.clip_near = 0; // uzaklık noktalama
}
not: ana renk ve diğer renk ayarlarının değerlerini değiştirerek farklı renkler elde edebilirsiniz
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
karakter hareketi oyun tarzı fark etmez (isteğe göre geliştirilebilir veya farklı kod kullanıla bilir birtane örnek)
ACTION my_player
{
my.fat = off; // şişmanlık genişlik-fps oyunları için ama gerekmez kapalı dursun
my.narrow = on; // üstekinin zıttı darlık yani normal boyut
my.trigger_range = 48; // dönüşlerde kameranın yan yatma efekti şiddeti
my._movemode = _mode_walking; // yürüme modu
my._force = 0.75; // dayanıklılık zırh gibi işte
my._banking = -0.20; // yürüme şitdeti
my.__strafe = on; // yürüme açık-kapalı
my.__bob = on; // yürüme esnasında kameranın aşağı yukarı efekti
my.__trigger = on; // dönüşlerde kameranın yan yatma efekti açık-kapalı
my.__fall = on; // ölümlü on - ölümsüz off
my._health = 100; // enerji
ifdef std;
my.shadow = off; // karakter gölgesi açık-kapalı
drop_shadow(); // gölge efekti için extra obje kullanımı obje yada gif ismi ---->()
ifelse; // not std
ifdef extra;
my.shadow = off;
drop_shadow();
ifelse; // not std, not extra
my.shadow = on;
endif;
endif;
my.scale_x = 5.0; // karakter boyu
my.scale_y = 5.0; // karakter boyu
my.scale_z = 5.0; // karakter boyu
player_walk();
}
not: alıntıdır